Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   51
                                

Wacław "DRIZIT" Beck


Także w tym miesiącu nadeszło od Was naprawdę wiele listów dotyczących bardzo różnych spraw, od problemów technicznych z SS-NG, aż po treść artykułów. Dlatego właśnie wiele miejsca w tej edycji Głosu Ludu, zajmują odpowiedzi na pytania redaktorów, bezpośrednio związanych z danym artykułem. Dzięki za aktywność, nawet nie wiecie jak to dodaje nam skrzydeł ;) Trzymajcie się
Wszelkie uwagi możecie także słać na adres [email protected]




Witam
Mam mały kłopot polegający na tym, że podczas przeglądania on-line waszego specjalnego numeru poświęconego historii gier nie ładują mi się obrazki :(. W wersji off-line wszystko jest OK. Co może być nie tak?
A poza tym to jesteście najlepsi. Pozdrawiam.
WrobeL

Nom, to ewidentnie nasz błąd i został już usunięty, dzięki za cynk. Przypominam, że numer specjalny SS-NG był dostępny tylko dla prenumeratorów, lecz niedługo będzie go miał okazję przeczytać każdy z Was, ponieważ wrzucimy go do archiwum.

Wypatrzyłem mały błąd w twojej historii bijatyk ;). Napisałeś, że przez 2 lata nic się nie pojawiło na PC (od 2000 roku, wiec jak cos to 4 lata), a ostatnio pojawiło się GGXX#Re (po szersze info zapraszam na www.fk.emu.pl).

Pozwolę sobie odpowiedzieć za autora. Jak pisałem we wstępniaku do numeru specjalnego, powstał on z materiałów z całego okresu istnienia SS-NG, więc i także z tekstów z roku 2002. Dlatego właśnie mogą zdarzyć się tam pewne nieścisłości, które nam umknęły.

Dobra koniec z tym. Kiedy wreszcie SS wyjdzie w formie papierowej, wszystko jedno czy klejony czy zszywany? Zresztą ja bardziej lubiłem zszywany, bo się na półce lepiej prezentował :)
Moje życie stało się kilka lat temu uboższe, gdy nie zobaczyłem w kiosku 96 numeru.
Żebyś mnie nie brał za jakiegoś głupka, który nie zna realiów to rozwinę pytanie: jakie są szanse, że znajdą się fundusze na reaktywację SS’a? Czy ktoś się starał kiedykolwiek to reaktywować? No i czy wogóle ktoś ze starej redakcji ma coś wspólnego z tym wirtualnym SS-NG?

Nie ma żadnej starej ekipy, jesteśmy my i tylko my. Na pytanie czy chcemy wydać SS-NG na papierze odpowiadam twierdząco, ale od słów do faktów daleko, mimo tego, że podjęliśmy już pewne kroki w kierunku przygotowań do tego typu przedsięwzięcia.

Film Alien vs Predator:

Witam Bogów sekretnego serwisu ;) !
A propos wprowadzenia i historii związanej z filmem, to trochę się mylisz .Zapomniałeś chyba o tym, że przed grą powstał komiks, który najprawdopodobniej był zainspirowany Predatorem 2, w którym to, Danny Glover wchodzi sobie do statku obcych, gdzie na wystawce wyraźnie widać oprawiona czaszkę obcego. A scenariusz AvP długo leżał sobie gdzieś na połce. Niestety pewnie koszty nakręcenia filmu na podstawie komiksu były by za drogie, więc pewnie scenariusz uległ modyfikacji (to tylko moje domniemania :) Za tym filmem przemawia jednak to, że nie zobaczymy w nim Sigourney Weaver.

pozdrawiam

maTerraC

Yisrael: Szczególnie nie wgłębiałem się w pomysł filmu, nie jestem wielkim fanem serii AvP, a Predatora 2 pamiętam bardzo słabo - to oczywiście mój błąd, o komiksie wiedziałem ale nie znałem chronologii jego powstania. Masz rację a ja supiąc popiół na głowę postaram się nie popełniać już więcej tego typu błędów. Dzięki za wyrozumiałość i sprostowanie

…A przy okazji, i nie pisze tego żeby się podlizywać czy coś bo i tak miałem napisać. Bardzo podoba mi się nowy numer SS-NG, i to zarówno pod względem zawartości jak i dokonanych zmian. Jeśli chodzi o layout, to nowe menu jest super. Ściągnąłem sobie wersje full i jakoś tych powiększonych obrazków mało jest, za mało, a i jeszcze nie wszystkie się pokazują (wyskakuje puste okienko).

Pozdrawiam

Kamil [email protected]

Wersja Full zina nie jest jeszcze dopracowana. Chwilowo powiększanych screenow nie będzie więcej, ale postaramy się, aby uniknąć takich wpadek, jak w poprzednim numerze, że miały być, a ich nie było. Dajcie nam trochę czasu a będzie wszystko chodziło jak w zegarku.


List na temat artykułu "HEREZJA" SS-NG #23:

Cytat z art.: "Producenci gier nie nadążali za bardzo szybkim rozwojem akceleratorów nie implementując do swych gier nawet połowy funkcji jakie oferowały najnowsze karty graficzne."

Głos czytelnika: To gracze nie nadążali (-aja) za bardzo szybkim / kosztownym rozwojem
kart 3d, a twórcy gier muszą tworzyć gry które będą działały u większości graczy. Niestety nikt nie da rady tworzyć gier, które będą działały na różnych generacjach kart graficznych (a generacje też między sobą mocno się różnią), bo to zajmuje zbyt dużo czasu. A należy zdążyć na czas z premiera, nie przekroczyć budżetu itd. :)."
Odpowiedź mmx'a: Stwierdzenie to tyczy się czasów prehistorycznych ;-] czyli lat 1997-1999 kiedy to co chwila wymyślano jakieś nowe technologie i producenci gier, nie implementowali nawet połowy z nich . Obecnie ma miejsce sytuacja odwrotna ,do gier implementuje się wszystko co się da, nie patrząc nawet na to, czy te technologie wnoszą coś do samej gry czy nie, przez co nieco sztucznie podnosi się wymagania sprzętowe gier.

Cytat z art.: "Zaczęli za to robić coś innego, a mianowicie w ogóle przestało im zależeć na tak zwanej optymalizacji kodu gry. Do historii przeszły wtedy czasy, kiedy to nad każdą linijką programista siedział po kilka godzin optymalizując ją tak aby całość działała jak najlepiej nawet na średniej klasy sprzęcie."

Głos czytelnika: "Np. Doom3 ładnie działa na średniej jakości sprzęcie."

Odpowiedź mmx'a: W Doom 3 są aż cztery rodzaje ustawień jakości obrazu, a mianowicie low, medium, high, ultra przy każdym można ustawić oczywiście inną rozdzielczość, oraz wyłączyć/włączyć cienie itp. itd. Według testów zamieszczonych na stronce benchmark.pl oraz moich osobistych doświadczeń z DOOM 3 wynika, że do płynnej gry w rozdzielczości 800x600 na ustawieniach Medium i wyłączonych cieniach potrzebny jest sprzęt klasy Pentium 4 2.0 GHz 512 MB RAM DDR oraz karcie klasy Radeon 9600 (pełen nie żadne tam SE 64-bit) obraz jaki jest wtedy wyświetlany na ekranie ciężko jest nazwać ładnym, w porównaniu do tego co oferuje grana "full" detalach.

Cytat z art.: "(tylko proszę mi wytłumaczyć, kto do k#@y nędzy ma czas podziwiać jak pięknie falują liście na drzewach kiedy gra w jakiegoś FPP po sieci ?!?)."

Głos czytelnika: "No to potrzebujesz tych nowych efektów czy nie? :)"

Odpowiedź mmx'a:implementowanych technologii jest wręcz niezauważalna. Poprzednie przypomnienie, że wcześniej nie implementowano "nowoczesnych" technologii do gier miało dowodzić tego, że zaczęła się chora sytuacja, czyli przysłowiowy "przerost formy nad treścią" na rynku kart graficznych. Cytat z art.: "Wszystko to dałoby się jeszcze jakoś znieść jeśli tak szybkie premiery prowadziły do znacznego spadku cen poprzednich rozwiązań"

Głos czytelnika: "Tylko kto wtedy będzie kupował nowe karty, jeżeli po kolejnej premierze nowa karta będzie kosztowała grosze. "

Odpowiedź mmx'a: Masz całkowita racje - nikt. Ale chodzi o to, że czołowi producenci kart poszli na tak zwana wymianę ciosów bez jakichkolwiek zasad. Wydają nowe karty co kilka miesięcy, podkręcając wymagania nowych gier i zbierają kasę póki się da. Tylko, że taka sytuacja doprowadzi w końcu do "pęknięcia balonu" i recesji na rynku.

Cytat z art.: "Doskonałym przykładem tego, co się obecnie dzieje są długo oczekiwane gry DOOM 3 i HALF LIFE 2. Nie dość, że ich premiery były lub nadal są ciągle przekładane, to jeszcze ich wymagania sprzętowe są wręcz kosmiczne i nie do spełnienia przez przeciętnego gracza."

Głos czytelnika: "Chcesz dobra grafikę i małe wymagania, niestety życie jest brutalne. A w Doom3 można pograć sobie komfortowo na fx5200 lub gef4ti, który nie jest żadna kosmiczna karta."

Odpowiedź mmx'a: A co to znaczy dobra grafika ??? Wsadzanie do gier wszystkich "bajerów" jakie tylko są możliwe bez opamiętania ??? Gdyby wywalić kilka zbędnych udziwnień i popracować nieco nad optymalizacją kodu gry, to może wtedy dało by się komfortowo grać w DOOM 3 na FX 5200. Ale teraz nie da się tego zrobić, no chyba, że w ustawieniach Low w 800x600 i przy wyłączeniu wszystkich detali oraz technologii i tych zbędnych ale i tych całkiem przydatnych.
Według benchmark.pl na takim forsiaku + P4 2.0 GHz + 512 MB RAM DDR w takich ustawieniach DOOM 3 "działa" ze średnia prędkością 25 klatek.


Głos czytelnika: "P.S. co do komentarza pod obrazkiem: „Powalające” różnice pomiędzy DirectX 8.1, a DirectX 9.0, to AFAIK żadna karta nie ma wszystkich możliwości DX 9.0 i w ogóle jest to IMHO nietrafne porównanie, ponieważ aktualnie gry bazują na efektach z dx 8.1 dodając parę z dx 9.0, a na prawdziwe gry z dx9.0 trochę jeszcze poczekamy."

Odpowiedź mmx'a: To tylko dowodzi teorii "balona" na rynku sprzętu i gier. Gry reklamuje się jako "super, duper" hity w technologi DX 9.0 a różnice są niewielkie, i tego właśnie miał dowodzić ten obrazek i jego podpis i jak widać po Twoim komentarzu, dowiódł.

I na koniec cytat z początku Twojego listu „"To gracze nie nadążali (-aja) za bardzo szybkim / kosztownym rozwojem kart 3d” i o to właśnie chodzi w moim artykule.


  Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   51